Пре свега желим да напоменем да овај текст настаје искључиво због притиска људи који непрестано пишу и питају када ће бити чланак где се ревидира 2018. година…Искрено нисам имао појма да толики број људи занима овакав једноставан статистички преглед подтака, што ми је баш драго па са задовољством пишем овај чланак.

Прошла је још једна година…Са космолошке стране гледишта (ваљда се тако каже) година је иклус који се понови на сваких 365 дана и обележава једну пуну ротацију Земље око Сунца. У животу а и послу представља календарску годину на крају које се ревидирају успони и падови, своде рачуни и праве планови за идућу годину од које се очекује да буде још успешнија од претходне. Опраштамо се од 2018. и пуни елана улазимо у 2019.

За ОРТОДОКС је 2018. година дефинитивно била најуспешнија до сада са пуно нових изазова који долазе са проширењем палете производа и повећањем броја купаца. Велика одлука за текућу годину је да ће се тиражи мало повећати што ће многе обрадовати а поједине верујем и разочарати. Разлог повечања лежи у чињеници да нам је лојалност муштерија на невероватно високом нивоу, на чему смо неизмерно захвални, али имамо проблем што неки потенцијално нови купци не успевају да купе неки од модела који им се допада јер се све јако брзо разграби. Можда би било добро да објацним, за оне који нису у току: „ОРТОДОКС пласира изузетно ограничене серије производа који се скоро никада не понове у истом облику једном када се распродају“. То значи да једино најбржи успеју да поруче ствари које им се допадају а то су обично људи који нас активно прате. Остали који непосредно сазнају за нас и наше производе једноставно тешко прихватају чињеницу да већине модела нема на стању и да се не могу поручити. Неки мисле да смо услужна штампарија па пишу: „Хоћу да поручим Београд мајицу али да буде у љубичастој боји са сивим принтом и уместо натписа поносни и храбри да пише Миљаковац III. Која је цена?“. Обично на таква питања одговорим: „Нема проблема само оставите податке а цена је 500 €„. Свашта има, али шалу на страну верујем да је моја поента приче јасна.

www.ortodoks.rs у марту пуни 3 године а 2018. је најпосећенија година до сада. Сајт за 3 године има укупно 538 158 прегледа од чега је 251 764 прегледа само из 2018. Најпосећенији дан је 28.06.18. када је био традиционалан видовдански попуст и тада је сајт у року од 24 сата имао тачно 5100 прегледа. Преко „фејсбука“ скоро више нико да нас ни не контактира што значи да смо успешно преусмерили саобраћај директно на сајт преко кога се у 2018. обавило 70% од укупног броја поруџбина. 25% и даље је са „фејсбука“ док „инстаграм“ има учешће од 4% док директно поручивање путем телефона и смс порука износи 1% ( и драго ми је што је тако мало). На сајту је у 2018. години обављено 798 поруџбина што је за 48% више него у 2017. години.

Најпродаванији модели у 2018. години

Ово је списак од топ 10 најпродаванијих модела током 2018. Статистика се односи на продају која је обављена искључиво преко сајта:
1. Београд 77
2. Гаврило Принцип сива мелирана (реиздање) 43
3. Ране 40
4. Никола Tесла 40
5. Црце јуначко премиум 37
6. Срце јуначко бела 33
7. Вук премиум 32
8. Дрина 32
9. Нови Сад 30 и Кајмакчалан 30
10. Свети Георгије (реиздање) 29

Свакако и када би се вршило сабирање поруџбина и преко других канала резултат би био исти.

Мало сам изненађен да су „Ране“ на 3. месту пошто су људи баш хејтовали дизајн и упућивали бројне негативне критике. Са друге стране, „Београд 300“ није никакво изненађење јер и пре лансирања смо знали да ћемо морати да дуплирамо планиран тираж. Мој лични осећај је да су најтраженији модели били везани за тему Кајмакчалана. Модел „Капија слободе“ није на листи због малог тиража у коме је рађена. Да их је више било, дефинитивно би био најпродаванији модел.

Још дба модела вреди да напоменем, јако су се добро показали али су некако отишли у други план. Ради се о мајицама Земун и Ужице која је чак у 2 верзије рађена што је такође неочекивано пошто до сада нисмо имали скоро ни једног купца из тог града.

Проширење палете производа и алфа камо катастрофа

2 модела шортса, спортски (тренинг) модел мајице, прслук и нови модел дукс са капуљачом! Пуно нових ствари смо пробали у јако кратком временском периоду где су се поједине добро показале док друге прилично лоше.

Јесте, Ортодок је синоним за добре мајице и оне су темељ робне марке што се неће ни мењати али проширење палете производа је некако природан ток и изазов који радо прихватамо. Памучни шортсеви су се јако добро показали и критике су врло позитивне. Исто важи и за прслуке међутим ту има јако пуно простора за побољшавање на чему ћемо и радити. Што се дукса са капуљачом тиче, то је крој и модел који дефинитивно усвајмо за будуће пројекте и сврставамо у сталну поставу ортодокс производа.

А мало и о катастрофи која се зове алфа камо…Толико уложеног рада и труда да се направи добар спортски шортс и мајица са интересантним новим материјалом се испоставило као комплетан промашај. Тачније, кројеви су супер, интересовање је било велико али материјал катастрофа. Морам да напоменем додуше да насаме мајице и немају исте симптоме и да нису ни приближно подложне љуштењу као шортсеви. Људи који су купили знају о чему причам и ја се у име целе екипе још јдном  најискреније извињавам на катастрофалним производима. Ми смо тестирали све али симптоми су тек нешто касније почели да се јављају што су опет они који су ствари купили могли да примете. У принципу висока температура и трење доводе до тога да маскирна шара почне да се љушти (одваја) од синтетичког материјала. Наравно свима који су уложили рекламацију смо рефундирали трошкове а и ми смо продавцима рекламирали материјал мада без икаквих резултата. Најгоре је то што смо вероватно разочарали неке купце који можда више никада неће ни куповати код нас. Све у свему то је била само наша грешка и поука за неки следећи производ.

Не може све да пролази као подмазано. Посао као и живот пун је успона и падова а без динамике нема ни напредка. Тако да у нову 2019. годину улазимо са брдом нових идеја а колекција за пролеће/лето је увелико у процесу производње па самим тим већ крајем јануара очекујте прву нову мајицу из палете производа „реке Србије“. Излази и реиздање чувене Шумадија мајице за коју се, без претеривања, сваки дан људи распитују. Такође ће крајем јануара бити лансиран још један дукс као и још један модел капе.

Поздрав свима и хвала на подршци.