Субра

Чињеница је да овај блог (а и пар наредних) требао још давно бити објављен али нисам никако стигао да посветим мало времена писанју и монтажи. Овде је реч о деветој епизоди серијала посвећен врху Субра на Оријену. Да, иначе ово је први од два дела где ће следећи бити путанја од Субре до Зубачког (Великог) кабла, највишег врха Оријена на 1894 мнм.

Прича се да на Оријену и око нега падне више коше него у Лондону! За оне који су боравили мало  дуже у Херцег Новом ова чињеница нимало неће бити изненађујућа. Ово је колико сам разумео локација где током године буде највише падавина у целој Европи.  На сву ту количину воде оријенски масив не располаже ни једним сталним извором воде па је ова планина оличенје онога што називамо „крш“. На моју срећу (или несрећу) био је прелеп септембарски дан без и једног облака и температура око 30 степени.

Планина је стварно импозантна и немогуће је не приметити из Херцег Новог који је у самом подножју одакле и ја крећем! Са шеталишта „Пет Даница“, (у 6:30 часова) кроз стари град, уз Србину улицу, поред „Шпањоле“ па Устаничком која се претвара макадам па планински пут све до Котобиљске чесме која је испод магистралног пута. Планинско стазом се иде до Каменог где сам се сетио да сам заборавио контролер за дрон па сам морао да се вратим назад у Херцег Нови! Добро, после ме је такси довезао до Каменог па сам пешака опет наставио за Бориће где се пружа пут за Вратлом до планинарског дома Субра. Овде сам очекивао да налетим на неку чесму (на планини на којој нема извора воде) пошто је кренуло да ми понестаје воде. Наравно, налетео сам на закључан дом без чесме.  Иначе стазе су  јако добро обележене, за сваку похвалу. Мало се одморио у ладовини па наставио за Дубоки до након кога

креће успон за Субру. При врху сам се још једном мало склонио од сунца у малу пећиницу где сам и задремао. У подневним сатима (14:00) сам стигао на врх Субра…

У другом делу ћу приказати и писати о наставку пута који постаје занимљивији.

Опет, слике говоре више од 1000 речи тако да погледајте филм.

Из архиве

Требало би да напоменем да је овај оригиналан чланак од 30.07.2020. био на претходном сајту и пребачен овде као прича од великог значаја за разумевање онога чиме се бавимо.